Wybieramy najlepszą linę holowniczą

Awarie samochodu zdarzają się każdemu. Jeżeli auto zepsuje nam się na samym środku jezdni są dwa rozwiązania. Możemy wezwać firmę holującą albo skorzystać z uprzejmości innego kierowcy, który odholuje nas do warsztatu. W tej drugiej sytuacji musimy jednak posiadać linkę holowniczą. Jaka lina holownicza najlepiej spełni swoją funkcję? Przeglądając ofertę sklepu internetowego mateomarket.pl możemy zauważyć, że rodzajów lin jest kilka. Zwykła lina, lina stalowa, a może lina elastyczna? Którą powinniśmy wybrać?

Rodzaje lin holowniczych

Od rodzaju liny holowniczej zależy w znacznej mierze jej wytrzymałość oraz zakres użycia. Popularnym rodzajem lin są liny holownicze plecione. Ten typ liny jest powszechnie wykorzystywany przez właścicieli aut, głównie ze względu na swoją niską ceną. Jest także szeroko dostępny. Musimy jednak brać pod uwagę fakt, że najtańsze produkty nie są zbyt wytrzymałe. Bardzo szybko zużyją się w wyniku rozciągania czy szarpania. Oszczędności w tym przypadku mogą być jedynie pozorne. Kupując linę plecioną, sprawdźmy, czy posiada odpowiednią grubość.

Kolejnym rodzajem lin są liny holownicze elastyczne, nazywane także dynamicznymi. Ich cechą charakterystyczną jest możliwość rozciągania w przypadku większego obciążenia. Holownicza linka elastyczna marki Vorel rozciąga się od 1,5 do 4,5 metra. Dzięki temu lina jest w stanie przetrwać nawet bardzo intensywną eksploatację przy dużych obciążeniach. Co ważne, użycie liny elastycznej poprawia komfort jazdy w trakcie holowania.

Jeżeli lina holownicza ma wytrzymać zdecydowanie większe obciążenia, na pewno warto zaopatrzyć się w linę stalową, która jest bardziej sztywna, niż pozostałe typy. Tego rodzaju liny używane są z reguły do holowania ciężarówek, ale mogą sprawdzić się również podczas wyciągania samochodu z rowu czy błota.

Liną przeznaczoną do zadań specjalnych jest także lina holownicza kinetyczna. Używana jest często przez właścicieli aut terenowych. Dzięki zastosowaniu poliamidu do jej produkcji jest bardzo rozciągliwa. Pozwala na wygenerowanie większej siły, ale jednocześnie osłabia sterowność. Lin kinetycznych nie powinno się w związku z tym stosować na drodze.

Możesz również polubić

Dodaj komentarz